Oldalak

2012. április 17., kedd

Kecskesajt + szilvalekvár + tokaji aszús dió = kalács


Nem tudom, hogy említettem-e, hogy mekkora kecskesajt függő vagyok. Minden fajtáját szeretem, de leginkább a penészkérges érett kecskesajtokat. Olyannyira, hogy Nekem a nyuszi se csokit hozott, hanem Chabichou-t és Pouligny Saint-Pierre-t. A kedvenc reggelim, amikor kecskesajtot ehetek házi szilvalekvárral és még meleg brióssal, vagy kaláccsal. Számomra nincs ennél jobb. Maga a Mennyország. Most ezt a reggelit próbálom meg egybegyúrni

gasztroblog, Szilvás, kecskesajtos, diós kalács tokajival, recept, kecskesajt, dió, tokaji aszú, szilvalekvár

Hozzávalók:

Szilvás, kecskesajtos, diós kalács tokajival
Kalácshoz:

-          500g liszt
-          100g cukor
-          1 zacskó szárított élesztő
-          100g olvasztott vaj
-          2,3dl langyos tej
-          1 tojássárgája
-          1 teáskanál só

Szilvás töltelékhez:

-          60g aszalt szilva feldarabolva
-          60g szilvalekvár

Kecskesajtos töltelékhez:

-          60g érett kecskesajt (pl: Crottin, Chabichou, Pouligny Saint-Pierre)

Diós töltelékhez:

-          60g dió megpirítva, ledarálva
-          2 evőkanál tokaji aszú




Elkészítés:

1. A 3 különböző töltelék hozzávalóit összekeverjük.

2. A kalács hozzávalóit a szokásos módon dagasztjuk, majd kelesztjük. 3 cipóvá osztjuk, és mindegyiket hosszú téglalap alakúvá nyújtjuk. A 3 téglalapba belekenjük a 3 különböző tölteléket, és egyesével feltekerjük őket. Összefonjuk, majd egy kuglófformába fektetjük. Itt is kelesztjük egy 45 percet, majd kisütjük.

gasztroblog, Szilvás, kecskesajtos, diós kalács tokajival, recept, kecskesajt, dió, tokaji aszú, szilvalekvár

 
Szerintem nagyon ütős ez a hármas, de bármilyen lekvárral vagy csonthéjassal kipróbálhatjátok.

2 megjegyzés:

  1. Ez igazi dőzsölés:) Én is imádom a kecskesajtot, jó ötletet adtál!

    VálaszTörlés