Oldalak

2012. június 27., szerda

Hogyan nyúljuk le Zizi spagettijét…, avagy spagettis cukkini

„Úgy érzem ez a spagetti elindított bennem valamit” – idézhetném Zizitől, mert bennem biztosan! Szóval meglátva Zizi ötletét a spagettinek álcázott cukkinivel - egyszerűen frenetikus – tudtam, hogy ezt a gondolatot tovább kellene vinnem valahogy! Ő nyersen tálalta citrommal és szójaszósszal, gyakorlatilag salátaként, gondoltam én megmaradhatnék az eredeti ötleténél, és ha már a spagetti a cukkini, akkor lehetne a szósz  a spagetti. A cukkinit kifőztem, mivel itt nem került bele elég savas cucc, hogy nyersen hagyjuk. Ilyen lett!:

Spagettis cukkini

Spagettis cukkini

Hozzávalók:

-          4 db nagy cukkini
-          250 g száraztészta sós vízben kifőzve
-          3 evőkanál olívaolaj
-          2,5 dl tejszín (szerintem több is belemehet)
-          60 g pirított, hántolt mandula
-          2 nagy gerezd fokhagyma lereszelve
-          Só, bors
-          parmezán


Elkészítés:

  1. A cukkiniket félbevágjuk, kimagozzuk, és spagetti nagyságú csíkokra vágjuk. Sós vízben kifőzzük. Azért vigyázzunk ne főzzük agyon!
  2. A parmezán kivételével a többi hozzávalót összeturmixoljuk, majd összekeverjük a kifőtt cukkinicsíkokkal. Parmezánforgácsokkal tálaljuk.

Spagettis cukkini

Spagettis cukkini

Zizi előtt, meg ez úton szeretnék leborulni! És remélem nem haragszik!

1 megjegyzés: